учасник Всеукраїнського конкурсу «Вихователь року - 2015» м. Нова Каховка

понедельник, 24 ноября 2014 г.

консультации для воспитателей

Консультація для вихователів

Допоможе казка
      Одним з найулюбленіших різновидів ігрової діяльності є театралізовані ігри. Інсценування твору - розповсюджений вид театралізовано – ігрової діяльності дітей дошкільного віку. Ця діяльність посідає особливе місце в їхньому житті, оскільки вона найбільш доступна і відповідає зацікавленням малюків.
      Пропонована система вправ з інсценування деяких українських народних казок має сприяти розвитку дітей старшого дошкільного віку. Засоби емоційної виразності (інтонація, міміка, жести, характерні рухи, поза, хода) передають не тільки зовнішні риси героїв, але й їхні внутрішні переживання, різні емоційні стани, почуття, ставлення, взаємини між персонажами.

      Вправа «Телесик» (різна хода)
Діти вправляються у відтворенні різної ходи позитивних і негативних персонажів казки. Потрібно показати, як іде добрий старий дідусь (Телесиків батько), як - бабуся (мати Телесика), сам Івасик - Телесик, і як повзуть зла та недобра змія, зміючка Оленка, їхні гості-змії.

      Вправа «Біля річки»
Діти вправляються у різноманітних імітаційних рухах та відтворенні емоційних станів. Створюється ігрова ситуація: Те-лесик плаває в човнику — ловить рибку. Потрібно відтворити за допомогою інтонації, міміки, жестів:
•   дії Телесика, які б передавали його турботу про батьків;
•   дії матері — інтонаційно, жестами та мімікою виразити її любов до сина, турботу про нього;
•    як противагу показати поведінку змії, зокрема, як вона підкрадається до Телесика, як гукає його два перших рази і востаннє, відобразити діями й інтонацією її підступність, хитрість, огидність.

      Вправа «Хто я?»
Діти вправляються у відтворенні рухів і дій, які характеризують персонажів казки «Телесик». Вправа виконується як загадка в руках: один або кілька дітей зображають героїв казки, певну ситуацію, а діти-глядачі визначають, хто це. Виконане завдання аналізується.

      Вправа «Коза-Дереза» (різна хода)
Діти вправляються у відтворенні різної ходи людей і тварин. Почергово показати, як іде Дід, Баба, їхні сини, як кожен з них жене Козу на пасовисько, як біжить вередлива Коза; передати характерні рухи Зайчика, ходу вайлуватого Ведмедя, Вовка, Лисиці, своєрідність рухів Рака, протиставляючи при цьому позитивних персонажів негативному  - Козі.


      Вправа «Зайчикова хата»
Діти вправляються у різноманітних рухах і відтворенні емоційних станів. Вчити передавати емоції персонажів, використовуючи відповідну інтонацію, жести, міміку.
Створюється ігрова ситуація: у лісі на галявині стоїть зайчикова хатка, яку зайняла вередлива Коза-Дереза.
Дітям пропонується передавати радість Кози, яка зайняла чужу хатку, і горе Зайчика (показати, як він сумує і плаче), якого Коза прогнала з його власного будинку. Передати співчуття звірів Зайчиковому горю, відтворити, як вони намагаються допомогти в біді (не забуваючи при цьому відображати характерні особливості персонажів), як радіє Зайчик, а з ним Рак та інші звірі, перемозі над Козою.

      Вправа «Хто я?»
Діти вправляються у відтворенні рухів і дій, які характеризують персонажів казки «Коза-Дереза».
Вправа виконується як загадка в рухах аналогічно до вправи «Хто я?» та інсценування за казкою «Телесик».

      Вправа «Як звірі хату будували»
Діти вправляються у відтворенні ходи та характерних рухів і дій різних тварин.
Дітям пропонується зобразити позитивних (Вола, Барана, Півня, Качку, Кота, Свиню) та негативних (Лисицю, Ведмедя, Вовка) героїв казки, передати найхарактерніше для цих персонажів.

      Вправа «Добрі звірі»
Мета: вчити малят передавати однакові почуття у різних тварин, користуючись засобами емоційної виразності.
Дітям пропонується показати, як звірі виявляють співчуття, жалість, турботу, поступливість, бажання допомогти у тих чи інших ситуаціях казки, як втішаються своєю перемогою над злими, недобрими звірами.

      Вправа «Хто я?»
Діти вправляються у відтворенні рухів і дій, які характеризують персонажів казки «Як звірі хату будували».
Вправа виконується як загадка в руках аналогічно до попередніх інсценувань. Потім діти самостійно аналізують виконане завдання з однолітками.



Комментариев нет:

Отправить комментарий