Консультація для вихователів
Допоможе казка
Одним з найулюбленіших різновидів ігрової
діяльності є театралізовані ігри. Інсценування твору - розповсюджений вид
театралізовано – ігрової діяльності дітей дошкільного віку. Ця діяльність
посідає особливе місце в їхньому житті, оскільки вона найбільш доступна і
відповідає зацікавленням малюків.
Пропонована система вправ з інсценування
деяких українських народних казок має сприяти розвитку дітей старшого дошкільного
віку. Засоби емоційної виразності (інтонація, міміка, жести, характерні рухи,
поза, хода) передають не тільки зовнішні риси героїв, але й їхні внутрішні
переживання, різні емоційні стани, почуття, ставлення, взаємини між
персонажами.
Вправа
«Телесик» (різна хода)
Діти вправляються у
відтворенні різної ходи позитивних і негативних персонажів казки. Потрібно
показати, як іде добрий старий дідусь (Телесиків батько), як - бабуся (мати
Телесика), сам Івасик - Телесик, і як повзуть зла та недобра змія, зміючка
Оленка, їхні гості-змії.
Вправа «Біля річки»
Діти вправляються у
різноманітних імітаційних рухах та відтворенні емоційних станів. Створюється
ігрова ситуація: Те-лесик плаває в човнику — ловить рибку. Потрібно відтворити
за допомогою інтонації, міміки, жестів:
• дії Телесика, які б передавали його турботу
про батьків;
• дії матері — інтонаційно, жестами та мімікою
виразити її любов до сина, турботу про нього;
• як противагу показати поведінку змії,
зокрема, як вона підкрадається до Телесика, як гукає його два перших рази і
востаннє, відобразити діями й інтонацією її підступність, хитрість, огидність.
Вправа «Хто я?»
Діти вправляються у
відтворенні рухів і дій, які характеризують персонажів казки «Телесик». Вправа
виконується як загадка в руках: один або кілька дітей зображають героїв казки,
певну ситуацію, а діти-глядачі визначають, хто це. Виконане завдання
аналізується.
Вправа «Коза-Дереза» (різна хода)
Діти вправляються у
відтворенні різної ходи людей і тварин. Почергово показати, як іде Дід, Баба,
їхні сини, як кожен з них жене Козу на пасовисько, як біжить вередлива Коза;
передати характерні рухи Зайчика, ходу вайлуватого Ведмедя, Вовка, Лисиці,
своєрідність рухів Рака, протиставляючи при цьому позитивних персонажів
негативному - Козі.
Вправа «Зайчикова хата»
Діти вправляються у
різноманітних рухах і відтворенні емоційних станів. Вчити передавати емоції
персонажів, використовуючи відповідну інтонацію, жести, міміку.
Створюється ігрова
ситуація: у лісі на галявині стоїть зайчикова хатка, яку зайняла вередлива
Коза-Дереза.
Дітям пропонується
передавати радість Кози, яка зайняла чужу хатку, і горе Зайчика (показати, як
він сумує і плаче), якого Коза прогнала з його власного будинку. Передати
співчуття звірів Зайчиковому горю, відтворити, як вони намагаються допомогти в
біді (не забуваючи при цьому відображати характерні особливості персонажів), як
радіє Зайчик, а з ним Рак та інші звірі, перемозі над Козою.
Вправа «Хто я?»
Діти вправляються у
відтворенні рухів і дій, які характеризують персонажів казки «Коза-Дереза».
Вправа виконується як
загадка в рухах аналогічно до вправи «Хто я?» та інсценування за казкою
«Телесик».
Вправа «Як звірі хату будували»
Діти вправляються у
відтворенні ходи та характерних рухів і дій різних тварин.
Дітям пропонується
зобразити позитивних (Вола, Барана, Півня, Качку, Кота, Свиню) та негативних
(Лисицю, Ведмедя, Вовка) героїв казки, передати найхарактерніше для цих
персонажів.
Вправа «Добрі звірі»
Мета: вчити малят
передавати однакові почуття у різних тварин, користуючись засобами емоційної
виразності.
Дітям пропонується
показати, як звірі виявляють співчуття, жалість, турботу, поступливість,
бажання допомогти у тих чи інших ситуаціях казки, як втішаються своєю перемогою
над злими, недобрими звірами.
Вправа
«Хто я?»
Діти вправляються у
відтворенні рухів і дій, які характеризують персонажів казки «Як звірі хату
будували».
Вправа виконується як
загадка в руках аналогічно до попередніх інсценувань. Потім діти самостійно
аналізують виконане завдання з однолітками.
Комментариев нет:
Отправить комментарий